donderdag 6 augustus 2015

vintage koopjes!

 
 
Een aantal maanden geleden zag ik op Facebook een bericht verschijnen over een winkeltje in Antwerpen dat over te nemen stond, nl. "de Zijdeworm". Nu speelt het idee om iets te doen met stoffen al lang in mijn hoofd en ik dacht ik telefoneer gewoon effe... je weet nooit!?
Een week later had ik een afspraak ter plaatse. Ik met de auto naar Antwerpen en ondanks mijn vrees om ergens naartoe te rijden waar ik niet bekend mee ben is de rit toch heel vlot verlopen.
Ik stapte het winkeltje binnen en ik werd direct begroet door dozen en dozen vol met knopen!
Een hele wand vol... zo mooi om te zien :-) De huidige eigenares begroette mij en gaf uitleg plus een rondleiding. Een heel lieve dame met veel liefde voor haar winkel. Er waren veel mogelijkheden met het winkeltje en in mijn hoofd kwamen beelden en ideeën naar boven.
Nu is die overname spijtig genoeg niet door gegaan om verschillende redenen en ik was toch wel wat teleurgesteld. Het leek mij zo fijn om iets te kunnen doen met mijn creativiteit en eigenlijk van mijn hobby mijn beroep te kunnen maken.
Dus na een tweede bezoek samen met mijn man om mijn DMC kastje te gaan halen borrelde op een terrasje het idee op om een webshop te beginnen. Perfect te combineren met mijn job en iets om mijn creativiteit in kwijt te kunnen en vooral iets met een andere inhoud dan mijn huidige job.
En ja, je hebt het goed gelezen, ik heb daar dus een DMC kastje kunnen kopen. Toch een mooie herinnering! Ik heb het wat gepimpt : in de lades een mooi behangpapier gelegd en op de plekken waar vroeger de stickers zaten plakt nu een mooie spreuk. Zo zijn de vieze plekken toch wat verstopt!










Een tijdje later verscheen er op een verkoopsgroepje op Facebook dat de dozen met knopen apart te koop waren. Ik heb direct contact gezocht en ben een paar dagen later langs gegaan met in mijn hoofd de mantra : "alleen voor de webshop, alleen voor de webshop!" Na een uurtje goed kijken, wikken en wegen was de eerste aankoop voor mijn webshop een feit! Zo blij dat ik was en nu maar hopen dat ik het over mijn hart krijg om ze ook effectief te verkopen...

 



Voor diegenen die het zich afvragen de webshop gaat begin oktober online. Zo heb ik nu nog voldoende tijd om alles deftig te regelen en is alvast de drukke eerste schoolmaand september al voorbij.

En hebben jullie al eens leuke of unieke vintage koopjes kunnen doen?

Veel liefs, 
Katrien


3 opmerkingen:

  1. Spijtig van dat winkeltje. En heel jaloers op het kastje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel spijtig dat je naast de overname hebt gegrepen, ik was absoluut klant geworden. Maar niet getreurd, die webwinkel gaat helemaal top zijn en kijk uit naar oktober!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke knoopjes zijn dat! Ik ben zelf niet zo handig, maar je kunt er vast allerlei leuke dingen mee doen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen