zondag 28 oktober 2018

Stik Belgique; one to hug!

Nu ik terug in de naaimodus ben geschoten was er nog 1 item dat ik zo graag van mijn lijst wou schrappen. Een jasje voor de baby. Ik was al lang op zoek naar een New Born jasje maar ik vond niets naar mijn zin. Ik kwam heel veel beige tegen maar ik hou zo van kleur! Zeker omdat ik er vanuit ga dat zoon nummer vier zo bleek gaat zijn als zijn mama en zijn drie broers.

Op zoek naar een patroon kwam ik One to hug tegen en ik was verkocht! Ik had hier nog stof liggen, dus gewoon printen, plakken en aan de slag. Ik heb wel aan de mouwen extra merk tekens getekend wat het voor mij makkelijker maakte om het ineen te zetten. 

Voor de voorkant 1 streepje voor de achterkant 2 streepjes.

Ik volgde griet in haar uitleg en maakte de kap uit drie delen zodat de baby met zijn hoofdje niet op de naad zou liggen. Uiteraard mochten de oortjes niet ontbreken!

Ik heb hier nog een enorme voorraad vintage knopen liggen en deze paste perfect bij de stof. Alleen liep het ongelofelijk fout bij het maken van de knoopsgaten. Ik begon bij de bovenste maar na vier keer proberen stapte ik over op plan B. Het wou echt niet lukken, was het door de stof of door mijn naaimachine dat dringend op onderhoud moet ik weet het niet.


Ik naaide dus drukknoppen vast en gebruikte de knoopjes als versiering! Nu is zijn outfit compleet om naar huis te komen! 

Ga je graag eens kijken naar de andere creaties hier zijn de linken! 

Flaflinko, Naaisdrovje, The Needle Of Choice, Woohoo Davina, Blogliesje, Wilwarin Couture, Skwadraadlive, Made for Inka, Adiva Style, Noxeema, Miss Pixie, Gezien bij Justine, Khadetjes, Plus 2 is 5!, Nathalie’s Naaisels, Girls in Uniform

Patroon; One to Hug van Mind The Wale

Buiten stof; overschot webshop

Binnen stof; uitverkoop Fragil

Knopen; opgekocht in winkeltje in Antwerpen dat er na 50 jaar mee ging stoppen.


8 opmerkingen:

  1. Super! Nu is het aftellen tot de baby in het jasje past.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw jullie kindje zal stijlvol door het leven gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi. En wat een leuk idee om die knopen boven de drukknoppen te naaien. Die moet ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel, jouw tip ivm de knopen onthoud ik zeker. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor! Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een heerlijk jasje is. De mouwen zijn wijd genoeg, waardoor je niet zo hoeft te worstelen als de baby ook een trui aan heeft. Ik ben al bezig met versie 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe ontzettend schattig! Goed opgelost, met die knopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mega schattig! Ik ben benieuwd naar de aan-foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Digital Printing Rawamangun wish you deign to visit my website, thank you :)
    Cetak Buku Umroh Haji
    Cetak Buku Satuan Jakarta
    Cetak Spanduk 24 Jam
    Cetak Spanduk di Jakarta Timur

    BeantwoordenVerwijderen