zondag 16 juli 2017

#perfect-challenge #meditatie

De tweede challange was iets uitdagender dan de eerste.
De oorspronkelijke challenge was elke dag yoga.
Nu heb ik al in het verleden yoga geprobeerd en het is echt niets voor mij, gelukkig waren er alternatieven die mij veel meer aanspraken.




Meditatie!
Ik heb dit in het verleden al onder begeleiding gedaan en dat werkte wel.
Het heeft ook al vaak door mijn hoofd gespeeld om er verder iets mee te doen, nu was dus het perfecte moment om dit aan te pakken.
Zij stelde voor om de Calm-app te installeren.




Zo gezegd zo gedaan en we gingen aan de slag. De oortjes van mijn gsm werden op het nachtkastje gelegd en s'avonds voor het slapen begon ik aan les 1.
Een zachte stem sprak mij toe en bracht mij tot rust.
Elke les leert je een ander onderdeel van mediteren.
Leren ademen, je lichaam gewaarworden, leren in het nu zijn,...






Het enige spijtige is dat de app in het Engels is. Nu voor mij is dit geen probleem maar het zou andere wel kunnen tegen houden om hem te downloaden.
Nu als we heel eerlijk zijn dan ben ik deze week maar tot aan les 4 geraakt. Sommige avonden was ik gewoon te moe of zat ik gezellig op een trouwfeest.
Nu de app staat op mijn gsm en ik ben vast beraden om verder te doen. 




Op zoek naar quotes op het internet voor deze blogpost kwam ik deze tegen en er zit een groot stuk waarheid in. 
Is meditatie iets voor jullie?
Liefs Katrien!

3 opmerkingen:

  1. Heb je goed gedaan! Toen ik net begon met mediteren ben ik ook een aantal keer moeten herbeginnen met die 7 days of calm.
    Je moet ook de body scan in de app eens proberen, die is ook heel rustgevend 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze app wil ik wel eens proberen! Misschien helpt dat mij ook om te mediteren.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen