maandag 19 juni 2017

Geel, Geel, Geel!

Waar een tripje naar de IKEA allemaal kan leiden!
Juist zoals ik gaan mijn jongens graag naar de IKEA.
Dus op pedagogische studie dag nummer zoveel vertrok ik met mijn jongens richting Zaventem.
Niet echt met een doel gewoon eens kijken en daarna een hotdog eten.
We liepen rond en keken.

Toen we in de afdeling lakens en donzen kwamen was Nick ineens helemaal extatisch.
Ho mama, een gele overtrek! ja laat dat nu net zijn lievelingskleur van het moment zijn.
Nu vond ik ze voor de IKEA nog redelijk duur en toen bedacht ik dat ik thuis nog gele stof had liggen. Overschot van de webshop.
Dus kroop ik een paar dagen later achter de naaimachine.

Ik had nog wat stof over dus rolde er nog een gele pyjama van onder de machine.
Omdat ik geen zin had om nog een patroon over te tekenen nam ik het patroon van een paar maten groter dat bedoeld was om in jersey te maken. Ik knipte het voorpand niet aan de vouw maar tekende aan middenvoor nog 4 cm bij om een knopen pad te maken. De afwerking gebeurde met bias en met kam snaps. Snel en gemakkelijk!














De foto's heb ik genomen nadat hij er al eens ingeslapen had en alles strijken voor de foto daar had ik even geen zin in.
Wou het nu ook juist lukken dat we een paar dagen later in de kringwinkel een gele bloempot tegen kwamen en zo is zijn gele kamer compleet!




Hebben jullie kinderen een lievelingskleur?
Liefs Katrien!

Sof: van mijn reserve
Patroon dekbedovertrek: zelf gemaakt
Patroon pyjama: Pyjama party


1 opmerking:

  1. Tof zo pyama en beddegoed hetzelfde :D Wel opletten dat je je kind nog vindt ;)

    Giel heeft lang blauw als lievelingskleur gehad maar een tijdje geleden heeft hij de switch naar rood gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen