vrijdag 8 april 2016

Mama, ik wil een dekbedovertrek!

 Mama ik wil een nieuw dekbedovertrek en jij moet dat zelf maken! Zo kwam Casper een paar weken geleden bij mij staan als ik een jurkje aan het maken was voor mij!
Casper kennende betekend dat nu onmiddellijk! Hij heeft ASS en wachten staat niet echt in zijn woordenboek. Ik heb hem uitgelegd dat mama eerst haar kleedje ging afmaken en dan ging beginnen aan zijn dekbedovertrek. 
Na wat bedenkingen ging hij er toch mee akkoord. We hebben toen alvast een stofje gekozen in de berging wat ook hielp om het wachten wat dragelijker te maken.
Eenmaal mijn jurk af was ben ik van start gegaan.




Ik ben op het internet de afmetingen gaan opzoeken van het dekbedovertrek en het hoofdkussen. Ik heb voor het dekbedovertrek aan de zijkanten en bovenkant 1cm bijgerekend en voor de onderkant 4cm.
Voor de onderkant heb ik de zoom 2keer 2cm omgeplooid en vast gestikt.
Dan heb ik de hem rondom rond vastgestrikt en langs de onderkant 70cm opengelaten. Om het donsdeken goed in de overtrek te laten heb ik kamsnaps bevestigd om de opening dicht te maken.
Met zo een wroetvarkentje als Casper geen overbodige luxe!




Voor het hoofdkussen heb ik rond om rond ook één cm bij gerekend en aan de kanten waar het kussen in gaat ook 4cm.
Die kanten heb ik ook op 2x2cm omgestikt. Hier vond ik het aanbrengen van kamsnaps ook geen slecht idee. Aangezien dat het hoofdkussen van Casper ook afziet van zijn gewroet.




Het heeft eventjes geduurd voor de foto's konden genomen worden maar zoals je ziet is hij lekker on het dromenland!







Hebben jullie al eens een dekbedovertrek gemaakt?

Liefs Katrien! 

Stof: Jongens toch!
Patroon: zelfgetekend

4 opmerkingen:

  1. Nog niet gemaakt, maar ik heb hier in elk geval al geweldige ideeën opgedaan. Dank u ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof gedaan!!

    Ik denk niet dat ik dat ooit ga doen... dat soort projectjes is echt niks voor mij... Hier liggen al kussenovertrekken voor de keukenstoelen vastgespeld klaar ... al 1,5 jaar op zijn minst, maar ik kan me er maar niet toe zetten... ik blijf vooral bij kleding... af en toe een tas of een frulleke...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi gedaan,

    is vast niet gemakkelijk om te maken ?
    zou nie weten hoe beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen