zondag 11 oktober 2015

De liebster Award! Deel 2

Zoals jullie in mijn vorig blog bericht konden lezen ben ik dus genomineerd voor de Liebster award.
Deze eer is mij niet één maar twee keer gegund! De tweede keer was door Miss Pixie, een creatieve duizendpoot. Haar heb ik ook leren kennen op de Femma blogschool en ik heb al een workshop "juwelen maken" gevolgd bij haar. Het is een leuke spontane meid die haar creativiteit wil delen. Als je ook eens een workshop wil volgen bij Miss Pixie dan vindt je hier haar workshopkalender.

 
 
Hier zijn haar vragen aan mij!
 
1.Wie is jouw blog idool?
Dat vindt ik dus een heel moeilijke vraag want elke blog die ik volg heeft zijn eigenheid. Zelfs al schrijven ze over dezelfde dingen (zoals naaien). Toch is elke blog anders en spreekt die mij op een andere manier aan. Als het op persoonlijk gebied aankomt dan spreken jouw blog en die van madam stof  mij het meest aan. Als het puur om bloggen gaat dan neem ik leuke wereld van Lobke Gielkens. Als het over creatief zijn gaat de blog van hilde@home. Zij heeft super leuke mini-projectjes waar ik er al héél veel van heb gemaakt. Die komen bij elk feestje wel van pas.
 
2.Wat is voor jou het leukste aan bloggen?
Mijn ervaring en creaties kunnen delen. Het geeft toch een fijn gevoel als je een creatie kan tonen waar je zo hard aan gewerkt hebt.
 
3.Hoe/waar schrijf jij je blogposts?
Aan de eettafel op mijn notebook. Die is helemaal ingesteld op bloggen en mijn webshop. gemakkelijk dus, ook om mee te nemen naar mijn werk of op vakantie!
 
4.Vertel iets over je laatste aankoop!
Wel, ik heb al sinds mijn tienerjaren een fascinatie met varkentjes. Neen, geen echte maar beeldjes of spaarvarkentjes. Ook ben ik grote fan van vintage kleding en interieurspullen. Vooral de Gulf appeltjes vindt ik super leuk.
Nu kwam ik op een rommelmarkt een varkentje tegen met appeltjes op! Dat kon ik nu toch niet laten staan!
 
 
5. En over je laatste miskoop!
Nu moet ik al eens goed gaan nadenken want ik heb de laatste maanden geen kleding meer gekocht... wel twee paar schoenen in super solden. Nu bleek dat die heel hard gleden op onze terrastegels als die nat zijn. Ik dacht als de winter komt gaat dat gevaarlijk worden. Ik dus naar de schoenmaker om er antislip op te laten zetten. Zo zijn mijn schoenen van super solden naar gewone solden verschoven. Wat is een schoenmaker duur! Is het goed dat ik dit tel als een miskoop?
 
6. Wat doe je om te ontspannen?
Heel veel verschillende dingen : naaien, lezen, winkelen, TV-kijken (ik ben verslaafd aan Game of Thrones) en naar de hoedenles gaan.
 
7.Waar mogen ze jou voor wakker maken?
Voor een dagje Parijs... I love Paris!
 
8.Wat wou je als kind later worden? En wat ben je uiteindelijk geworden?
Missie zuster in Afrika! Ja, vraag me nu niet hoe ik daar op kwam, ik weet het absoluut niet.
Nu ben ik mama van drie jongens en ik werk in een IPO (Internaat Permanente Opening op schoolvrije dagen) als opvoedster. Wij vangen kinderen op die in het buitengewoon onderwijs naar school gaan. Kinderen die geplaatst zijn door de jeugdrechter en die in het weekend en/of schoolvakanties niet naar huis kunnen of mogen. Ook kinderen waarvan de ouders moeten werken of er door andere omstandigheden niet voor kunnen zorgen.
Ik ben ook een webshop met stoffen begonnen om mij toch met iets luchtigers te kunnen bezighouden.
 
9.Welke filmrol had jij wel op jou willen nemen?
Jennifer Grey in Dirty Dancing! "Nobody puts baby in a corner!"
 
10.Wat bestel je op restaurant?
Wel, voor mijn operatie zou het américain met verse frietjes geweest zijn, of scampi's. Nu zal het eerder scampi's zijn of een slaatje met geitenkaas. Daar heb ik al een hele tijd zin in maar nog niet geprobeerd sinds mijn operatie.
 
11.Op welk talent van iemand anders ben jij stiekem jaloers?
Zonder twijfel schrijftalent! Ik heb dysorthografie, een spellingstoornis. Ik heb veel moeite om zonder fouten te schrijven. Ik heb altijd geweten dat er een probleem was maar vroeger stonden ze daar op school niet zo bij stil. Ze hebben toen wel het woord "dyslexie" laten vallen maar meer is er niet gebeurd. Tot ik mij een drietal jaar geleden heb laten testen. Daar kwam uit dat ik geen probleem met lezen heb (wat ik eigenlijk al wist want ik verslind boeken) maar alleen met schrijven. Het was en is dus voor mij een hele overwinning om te bloggen.
 
Zo al de v,raagjes zijn beantwoord!
Nu hebben jullie wéér wat bijgeleerd over mij ;-)
Hebben jullie nog vraagjes?
 
Liefs, Katrien
 
 
 
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Het is altijd leuk om de antwoorden te lezen :) En echt knap dat je, ondanks de dysorthografie, blogt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weeral wat meer van jou te weten gekomen op deze manier,hé!Ik heb nog nooit van dysorthografie gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er zo open over bent! Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel met onze blogs: het naaiwerk in de schijnwerpers zetten.

    BeantwoordenVerwijderen